A szarvasagancs

Mint felmenőim, az erdőt jártam,
köznapi öltözetben,
(ők még puskásan meg kalaposan)
s egyre mélyebbre mentem.

Kijárt ösvényt biz én nem követtem,
a fák közt elbolyongtam,
hányszor akadtam szederindába,
de hányszor megbotoltam

korhadó ágban, földdudorokban!
Azzal nem törődtem én.
Szabadon, könnyűen szállt a lelkem
a természet tág terén.

Akkoron is valami költemény
soraival bíbeltem,
alig néztem lábam elé, mégis
hullott agancsra leltem.

És mikor a földről fölemeltem,
éreztem, jó súlya van,
amellett páratlan szép darab volt,
hogy elámultam magam.

***

Indultam s mentem lassan, hangtalan,
tavaszeleji kincsem
elvittem öregapám sírjára,
a vadásznak elvittem.

A bejegyzés trackback címe:

https://jenokovetei.blog.hu/api/trackback/id/tr24863339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása